+ Bevezető

Klánvezér vagy Kalimdor tűzperzselte földjein? Céhet alapítottál a Keleti Királyág tündérek lakta erdeiben? Hiro Nakamura vagy, és Szupercsoportoddal védelmezed Paragon City lakóit? Esetleg egy űrbázison élsz ahol Caldarik és Gallente csapatok közt nehéz az élet? Vagy nemrég kezdted meg Második Életed egy virtuális országban? Úgy érzed megértél a vezetésre, de nem tudod hol kezdd, hogy irányíts, hogy toborozz? Vagy ha csak egyszerűen n00b vagy és unod már:) w00t jóhelyen jársz!

+ Archívum

+ RSS

A szó elszáll...

2007.06.12. 18:05 | tzs-007 | Szólj hozzá!

...viszont az írás megmarad, így minél előbb le kell fektetni az alapokat, ha nem akarsz rövid úton fejetlenségbe torkolló, őrültek házát vezetni.

Először is nem árt lefektetni néhány etikai szabályt, ugyanis azon, hogy nem köszön vissza valaki már meg sem lepődöm, de ha ékes anyanyelvünkön szidalmaz, vegyítve a mostanság nagyon trendivé vált n00b és hasonló kifejezésekkel, pláne ha a hangsúlyt a LOL-ra teszi, azért az rosszul tud esni, de ami még ennél is rosszabb, ha ezt más guild-ek tagjainak adja elő, fitogtatva ezzel morális és mentális túlerejét. Szóval ezt megelőzendő nyugodtan írd le hogy "ha anyázol vazz kiváglak mint macskát szarni". Megint más kérdés, ha a guild hírnevét szándékosan negatív irányba akarod eltolni, bár szerintem akkor nem olvasod ezt a blogot. Ha a név, a címer, a haverok és a szabályzat megvan,  tekintheted megalapítottnak a guild-et.

Most következik a háttértörtének. Bármilyen furcsa, sokat dob a csapaton, ha annak megfelelő sztorit tudsz kerekíteni a csapatod köré amilyen virtuális világban éppen játszol. (Hülyén nézne ki WoWban egy olyan történet ami az űrkorszakról szól, bár mivel fantasyról beszélünk még ezt is meg lehetne jól írni.)  Amikor megalapítottuk a V.4 Dongót, alapul vettük a második világháborúban hősiesen helytálló magyar repszázadot, és virtuálisan továbbvittük a hírnevét. Iván barátom amikor megalapította az EVE Online-os Serenity-t, elkezdett novellákat írni, egy-egy céges eseményről ami tovább szinesítette a játékélményt. Mindenképp jót tesz a csapatnak is, ha egy kreatív történetbe élheti bele magát, és nem csak hentelni megy esténként.

Ha megvan a sztori, jöhet a hierarchia kidolgozása. Kell! Nagyfater mondta anno - Isten nyugosztalja -, hogy ahol 2 ember van, ott az egyik mindenféleképpen a főnök. Döntenie kell, vezetni a barikat:), jelenlétével tiszteletet parancsolni, és kiosztani a zsák aranyakat hó elején fizetésként:D Ha már az elejétől el van döntve ki a "főnök", az újonnan felvett tagok, e szerint fognak viselkedni (bármilyen közhely tapasztalatból mondom). Ossz ki rangokat, vagy nevezd ahogy akarod, a lényeg, hogy idomuljon a világleíráshoz, mert annál nincs bénább, mint egy fantasy világban azt olvasni, hogy Miko Zitniplik Csillagromboló elsőtiszt.
A rangok kiosztása után, oszd ki a feladatokat, vagyis egy "tizedes" ne akarjon már új tagot felvenni, mert semmi köze hozzá, legyen az a "százados" feladata. Fixáld le előre, hogy az újoncok, mindig ahhoz forduljanak aki a mindenkori felettesük, és ne téged nyaggassanak mindennel. Ugye milyen jó főnöknek lenni:D További apróságok, amik növelik a szinvonalat, például díjak kitüntetések, jutalmak a tagoknak, a jó szereplésért, de - ha minimálisan is - büntesd azt aki rombol (kukoricán térdepeltetés, 10 botutés, felnégyelve karóba húzattatás:)), legvégső esetben kizárással.

Életkor. Határozz meg egy minimál életkort. 16 év alatt nem javaslom a felvételt, mert egyszerűen megőrülsz. Ennyi, nem ragozom:D

Próbaidőszak. Javaslom, hogy az új tagokat mindenképp egy előre meghatározott próbaidőre vedd fel, ezidő alatt bizonyíthat, vagy kiderülhet róla hogy csak egy n00b. Mindenképp teszteld le a játékból, ha nem akarsz nap mint nap hülye kérdésekre válaszolni, ehhez tehetsz fel a guild honlapjára infókat is. A V.4 Dongónál teljes kiképzés, szóbeli és gyakorlati vizsga is van (persze ez egy militáns játék). Ha látod, hogy nem hülye a gyerek, megúszta a Taigatoszt:)

Ha van egy csapatod elkezdhetsz játszani. Amit a legnehezebb összeegyeztetni az a játékidő, mert ugye nagyrészt mindenki este/éjjel játszik, de azért mégse, vagy éppen nem ér rá. Egy egy élvezhető guild csörte körülbelül 5+ emberrel valósítható meg, mindegy milyen játékról beszélünk. Ezt a legkönnyebben úgy tudod megoldani, ha van valamilyen naptárszerűséged a honlapon, vagy a játék lehetőséget biztosít például: WoW GroupCalendar (nagyon jó!!). A lényeg hogy határozd meg, ahhoz hogy tagja lehessen valaki a csapatnak minimum x napon legalább 2 órát játszania kell.

Végül de nem utolsó sorban, meg kell említenem, hogy ha jó csapatot akarsz, ki kell zárni a politikát. Nem azt mondom, hogy ne játszanak együtt politikailag különböző színű emberek, de az itthoni politikának már sikerült családokat is tönkre tennie, szóval egy induló guild a fél fogára se lesz elég elhiheted.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://teamworks.blog.hu/api/trackback/id/tr8197417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása