Klánt bárki alapíthat, de jó klánt csak kevesen. Nem elég kitalálni egy nevet, bármilyen ötletes is, nem elég szerkeszteni egy klánlogót, a klán nem ezektől jó, hanem azoktól akik alkotják. A klán olyan, mint egy brand a kereskedelmi piacon. Hírnevet kell neki szerezni, büszkének lenni, hogy tagja lehetsz vagy lehet az újonc, és nem utolsó sorban azt a nehezen megszerzett hírnevet megtartani (ez most lehet negatív vagy pozitív, mert ugye Vlad Tepest is híres volt de nem éppen egy pozitív személyiség, de elég csak a nemrég vetített 300 című filmre, bármennyire is Hollywood-i jelenetekkel volt megtűzdelve. Amúgy nekem tetszett:)), de erre csak azok képesek akik komolyan veszik (legalább egy picit) nem pedig a "veled is csak többen vagyunk" csoportot szeretnék erősíteni vagy gyengíteni.
Most nem akarok belemenni, hogy mikor kezdjünk neki a klán alapításnak, de mindenképpen érdemes azután, hogy tisztában vagyunk a játék adta lehetőségekkel. Sajnos nem tudok minden játékra speciálisan tanácsokat adni, mert nem ismerem mindet, nincs az az idő és pénz, hogy egy ember tapasztalatot szerezzen mindegyikben, de a lényeg ugyanaz mindegyik játék esetében. Mondhatnám úgyis, madarat tolláról, klánt tagjáról. Bár ez erőltetett, hagyjuk:)
Működik még az "oszd meg és uralkodj" megoldás is, ugyanis ha mindent egyedül szeretnél csinálni, biztos hogy nem marad egy perc időd se a játékra. Ezért mielőtt klánalapításba fogsz, szerezz barátokat (ha nem volna:)), akár online is, akikkel meg tudod írni a szabályzatot.